We zijn op de hoogte - Reisverslag uit Toronto, Canada van Familie Roor 2023 - WaarBenJij.nu We zijn op de hoogte - Reisverslag uit Toronto, Canada van Familie Roor 2023 - WaarBenJij.nu

We zijn op de hoogte

Door: Familie Roor

Blijf op de hoogte en volg Familie Roor

16 Augustus 2023 | Canada, Toronto

Na een redelijke nachtrust als eerste de vraag “Wat gaat het weer doen vandaag?”. Tot onze grote verrassing is het hoog zomer geworden. Blauwe lucht en meer dan zomerse temperaturen. Gisteren een trieste avond met veel regen en vandaag totaal anders. Na het ontbijt zijn we richting down town Toronto gegaan. Wel erg druk maar we konden redelijk blijven rijden op een paar stukken na. Geparkeerd vlak bij de CN tower. Eerst wat rond kijken en de omgeving verkennen. We.komen langs het stadion van de belangrijkste sportclub van Toronto The Blue Jays. Daarna lopen we rond in een buitendeel van het spoorweg museum. Leuk de remise te zien met draaiplateau. Ook oude stationsgebouwen zijn te bezichtigen. Daarna terug naar de CN tower. We besluiten een city pass te kopen. Hierdoor heb je meer korting en kan je 5 bezienswaardigheden kiezen. De start is om rond 10 uur de CN tower in. Het is nog relatief vroeg dus we hebben eigenlijk geen wachttijd. Al snel zitten we op grote hoogte en hebben het spectaculaire uitzicht zoals beloofd. Twee verdiepingen waarvan 1 met een glazen vloer. Je kan dan recht naar beneden kijken. Voor wie er van houdt is het prachtig en voor ieder met hoogtevrees is het niet te doen.

Nadat we op eenzame hoogte waren (waarbij de eenzaamheid wel door veel mensen werd gevuld), zijn we richting de Eatons stopping mall gegaan. Daar hebben we als eerste de food court bezocht. Voor de jongens de A[e-38]W burgers en voor Diana en mij een heerlijke Japanse teriyaki met kip.

we verkennen het winkelcentrum nog en na ongeveer een kwart te hebben gezien gaan we naar wat bezienswaardigheden in de stad. O.a het gemeentehuis en een bekend plein, het Nathan Phillips square.

Langzaam gaan we richting het strand. Onderweg Nog even langs Tim Horton voor een beker koffie met iets lekkers. Daarna door naar het water. Toronto ligt niet aan zee maar wel aan een enorm meer genaamd Ontario lake. We hebben het wel erg warm, want inmiddels is de temperatuur opgelopen tot rond de 30 graden. Rond de klok van 17.00 uur gaan we proberen de stad te verlaten om richting ons huis te gaan. Het blijkt een missie te zijn. The blue jays spelen vanavond en rond het stadion is het helemaal blauw van de supporters, de hoofdkleur van de club zoals de naam al doet vermoeden. Werkelijk duizenden mensen in enorme rijen rond het stadion. Dat maakt het lastig om bij onze auto te komen. Ook het verkeer is helemaal ontregeld. De straat is afgeladen vol. Als we na ongeveer 30 minuten in de file eindelijk de stad uit zijn zien we dat alle toegangswegen naar Toronto toe volledig vol staan. Geen goed moment om er naartoe te willen. Eenmaal thuis gekomen maken we wat te eten en doen nog even een paar boodschapjes. Daarna nog wat gewandeld in de omgeving. Al met al een zeer geslaagde dag. Morgen gaan we voor 2 dagen Toronto verlaten om Niagara te bezoeken.

voor nu is het langzaamaan afronden en bedvaardig maken.

• 17 Augustus 2023 - 10:23

Louise:

Nou, dat lijkt allemaal goed! Fijn, dat het weder wederom goed is.

Maak er weer een mooie dag van en groet Niagara van mij.

• 17 Augustus 2023 - 14:13

Marry Van Vliet:

Je beschrijft een interessante dag!! Heel veel indrukken en meteen ook de drukte van een top evenement moeten doorstaan......Dat uitzicht dat je beschrijft lijkt me heel bijzonder...Jullie hebben blijkbaar geen last van hoogtevrees...

Vanavond komt Vincent pannenkoeken eten en morgen gaat hij met Louise naar Leer en word ik oppas voor Daisy..;))

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen van de Niagara watervallen.

Tags: CN Tower, CN