Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Toronto, Canada van Familie Roor 2023 - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Toronto, Canada van Familie Roor 2023 - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: Familie Roor

Blijf op de hoogte en volg Familie Roor

24 Augustus 2023 | Canada, Toronto

De kalender geeft aan dat het de dag van vertrek is geworden. Afgelopen nacht hebben we de online incheck al gedaan. Dat kan maximaal 24 uur voor vertrek. Dat betekent dat we dat pas ‘s avonds na 23.45 uur konden doen. Aangezien we om 4.00 uur even wakker waren hebben we de incheck en de stoelen maar meteen geregeld. Daarna weer slapen.

We hebben vandaag officieel het huis tot 11.00 uur. Daarna zijn we een poosje dakloos en moeten zorgen de dag door te komen. Ons vliegtuig vertrekt pas vanavond laat om 23.45 uur en de huurauto moet om 18.00 uur terug zijn. Ons eerste actie deze morgen is naar een ouderwetse diner om een ontbijt te halen. We gaan naar Wimpy’s Diner in Brampton. Voor Richard wafels, voor Johan een zgn wafel explosie en Diana en ik houden het op een Classic English Breakfast. Als het ontbijt op is gaan we terug naar ons huis om de laatste dingen in te pakken. We hebben met de huiseigenaar afgesproken elkaar deze ochtend te ontmoeten. Dat zal voor het eerst zijn. Meestal gaat alles digitaal maar de eigenaar woont dicht bij. Het was een leuke kennismaking. We krijgen de toestemming om tot 13.00 uur te kunnen blijven. Dat betekent dat we nog naar het winkelcentrum kunnen om nog naar iets voor Vincent te kijken en we hebben nog een beetje tijd voor een auto onderdeel voor Vincent z’n auto. Dat laatste was tot nu toe nog niet gelukt. We vinden een adres die het onderdeel kan bestellen en het rond 15.30 uur in huis zal hebben. We hebben die tijd nog wel omdat we ongeveer 20 minuten rijden van het vliegveld wonen. We bestellen het onderdeel daarom wel. Het zoeken naar iets voor Vincent in het centrum lukt ook. We gaan tegen 12.30 uur voor de laatste keer naar ons huis. Nog even naar de wc en dan alles mee en het huis definitief verlaten. ‘s Middags vooral tijd vullen en rond kijken. Af en toe een hapje of een drankje halen en tegen 16.45 uur richting de luchthaven en richting de autoverhuur om de auto in te leveren. Tegen 17.30 uur hebben we de auto netjes afgeleverd en alles er uit gehaald wat van ons is. Reizen is vooral wachten. We hebben nu nog 6 uur en een kwartier te overbruggen voordat we met het vliegtuig vertrekken naar Nederland. Dat betekent rondneuzen bij de parfumerie en en allerlei toeristische artikelen beoordelen op prijs en waarde. De avond verloopt verder rustig. Het vliegtuig vertrekt op tijd en even voor middernacht plaatselijke tijd hangen we in de lucht.

Terugkijkend op onze vakantie kunnen we zeggen dat het weer prachtige belevenissen waren. Slechts 1 dissonantie maar verder was alles meer dan de moeite waard. Toronto hebben we gezien (dat wil zeggen ee heel klein stukje) maar vinden de stad wel erg druk en massaal. Niagara Falls was een beleving en enorm indrukwekkend. Wel veel toeristen maar vergeleken met Toronto centrum een rustig gebied. Ontario heeft qua natuur mijn hart niet gestolen maar Toronto mijn portemonnee wel.

We zijn blij dat we deze vakantie hebben kunnen meemaken en dat we gezond en wel zonder problemen weer thuis zijn.

foto’s en film helpen de herinneringen levendig te houden.

nb dit laatste verhaaltje komt voor de lezer op een ander tijdstip binnen dan alles wat ik daar voor heb geschreven. Gevolg van 6 uur tijdsverschil die er was en nu weer weg is. Dat heeft er ook voor gezorgd dat de datums die bij de verhalen staan een dag voor lopen. Ik zal dat nog aanpassen maar dat kon ik in Canada niet doen.

ik hoop dat het verslag een beetje het gevoel heeft gegeven mee te reizen en dat het heeft bijgedragen een indruk te hebben van onze vakantie. Bedankt voor het lezen en de reacties.

• 25 Augustus 2023 - 00:06

Roy:

Wat een geweldig avontuur en dat we dit zo mee mochten volgen.

Ik heb genoten van elk verhaaltje. [e-263a]️

Fijn dat iedereen weer veilig thuis is.

Bedankt voor het mooie reisverslag.

• 25 Augustus 2023 - 07:38

Louise:

Fijn, dat jullie genoten hebben en het allerfijnst : jullie zijn weer veilig thuis en Vincent blij!

• 25 Augustus 2023 - 08:16

Harry:

Op een paar foto's staan nog wat macabere plaatjes. In het verslag heb ik niet meer genoemd dat er al volop in de winkels wordt voorbereid op helloween. Deze foto's zijn genomen op een afdeling in het winkelcentrum in Brampton.